Jak zdrowo jeść, gdy brak czasu?

Bardzo chcesz w końcu zdrowo się odżywiać, ale…No właśnie, ciągle jest jakieś „ale”. Na szczęście udało się nam odnaleźć winnego całej tej sytuacji. Okazuje się bowiem, że główną przeszkodą w zdrowym żywieniu jest … czas. 

Czas jest potrzebny, by zdobyć niezbędne informacje o zdrowej diecie. Do tego jeszcze potrzebna jest wiedza, by te informacje zweryfikować. Bo spójrzmy prawdzie w oczy, doktor Google nie zawsze zawiera potwierdzone naukowo tezy. Jednym słowem, informacje z Internetu czasami nie są prawdziwe. A jeżeli już zaopatrzysz się w wiedzę dietetyczną, to potrzebujesz czasu na: zaplanowanie zdrowych posiłków (to nie tylko obiad), zakupy i gotowanie według nowych przepisów. I tak przez 7 dni w tygodniu… 

Trochę faktów, czyli jak wygląda dieta w praktyce 

Tutaj trzeba być odważnym i przyznać, że najszybciej i najłatwiej jest sięgnąć po przekąski typu drożdżówka, pączek, ciastko, czyli cukry proste i niezdrowe tłuszcze. Nawet, gdy kupujesz teoretycznie zdrowy jogurt, musisz dokładnie sprawdzić jego skład i upewnić się, czy nie zawiera niezdrowych dodatków. A na obiad? Kiedy nie ma czasu na gotowanie w domu, to niestety szybkim i częstym wyborem jest jedzenie typu fast food, czyli hamburgery, frytki, pizza, kebab. Dietetycy ciągle straszą takim jedzeniem, słyszysz że jest wysoko przetworzone, pełne tłuszczu i masy cukru, że brak w nim owoców i warzyw. No cóż, problem w tym, że to prawda. Właśnie takie jedzenie odpowiada za choroby serca, cukrzycę, otyłość, a nawet nowotwory. Coś w tym jest, że określamy często te choroby jako dietozależne. 

Zdrowa dieta, czyli jak wygląda teoria 

Zdrowa i optymalna dieta jest: 

  • Zróżnicowana i wysokiej jakości, tzn. zawiera węglowodany (najlepiej złożone), białka (zwierzęce i roślinne), tłuszcze (przeważnie roślinne) oraz warzywa i owoce (niezbędne witaminy, błonnik, minerały i antyoksydanty).  
  • Smaczna, pełna ciekawych smaków i ziół, czyli taka którą chce się jeść. 
  • Regularna, organizm nie lubi długich przerw między posiłkami, a optimum to 4 – 5 posiłków dziennie. 
  • W granicach rozsądku, czyli pamiętaj o swoim całkowitym zapotrzebowaniu energetycznym, bo gdy je notorycznie przekraczasz, to pojawiają się nadprogramowe kilogramy. 

Jak w takim razie pogodzić brak czasu i zasady zdrowego żywienia? 

Jak już wiesz, popularne fast foody to nie jest wyjście. Chociaż proponują szybkie jedzenie, to zdecydowanie nie jest ono zdrowe. Jaką mamy alternatywę? Otóż ciekawym rozwiązaniem jest catering dietetyczny. 

Dieta pudełkowa – czym to się je… 

 Główną cechą diety pudełkowej jest to, że wprost pod swoje drzwi dostajesz gotowe posiłki na cały dzień. Dania są świeże i tak zapakowane, by świeże pozostały. Posiłki komponowane przez dietetyka są smaczne, odpowiednio zbilansowane i zawierają wszystkie niezbędne składniki odżywcze.  

Idąc dalej tym tropem...zalety diety pudełkowej 

  • dostajesz dietę o wybranej i stałej kaloryczności, wystarczy tylko nie podjadać, 
  • oszczędzasz czas (patrz wstęp), 
  • poznajesz nowe smaki, 
  • masz szansę spróbować diety wege, odchudzić się i wiele więcej, bo wszystko zależy od wybranego celu. Bardzo chcesz w końcu zdrowo się odżywiać…pamiętaj więc, że masz wybór. A catering dietetyczny to wygodne i zdrowe rozwiązanie dla zabieganych. A efekty? Złota zasada dietetyczna brzmi: dieta działa, gdy ją stosujesz.